maxresdefault 129

Husapotek; 12-15 blåbär per dag

Blåbär betraktar jag som vår akutmat, rena hjärnmaten

Jag vräkte i mig liter efter liter då jag insjuknade. Kroppen ville ha det, och den som lyssnar på sin kropp har större chanser att klara det här än den som inte gör det. Många orkar inte laga mat i akutstadiet, och då är färska blåbär en bra nödlösning samman med alla andra bär, nötter, avokado – som inte behöver tillagas.

Men vi behöver normalt sett inte liter efter liter

blåbär nyttigtSkolan ber dig att få i dig 12-15 bär per dag. Du kan ha en kvarts tesked torkade svenska blåbär ifrån Örtagubben i din musli om du inte har färska.

När man säger ”ät blåbär!” till en svensk ser de ofta framför sig hur de ska äta sig mätta på blåbär, blir dyrt…

Jag hör ibland; ”Jag skulle aldrig ha råd att äta blåbär!” Alla har råd att äta 12-15 bär per dag. Få har råd att äta sig mätta på blåbär i december.

”Äta sig mätt” kan man göra på tre, fyra liter friskt vatten per dygn, och resten man får i sig ska vara genomtänkt och funktionell mat. Den dagen du väljer mat efter funktion och inte efter utseende, smak och pris är halva segern hemma.

Så, börja idag!
 – Jag ska äta blåbär för hjärnan behöver dem.

De är rika på antioxidanter, vitaminer, mineraler och annat som är bra för oss. Bäret är vildväxande och finns i skogarna över hela vårt land.

Blåbär fakta, blåbär nyttigt

 

Skärper hjärnan och skyddar ögat

Bären har alltid varit populärt inom folkmedicinen och i dag innehåller flera kosttillskott blåbär. Det är även vanligt att blanda i blåbärspulver i sin smoothie, fil eller gröt. Och varför inte?

Det finns flera forskningsstudier som visar att bären är bra för nervceller både i hjärnan och i ögat. Bären innehåller några av våra mest kraftfulla antioxidanter, som bland annat fungerar som skyddsämnen för våra celler. Det är det intensivt blåa färgämnet som är mest verksamt.

 

1. Näringsrik och effektiv hälsoboost!

inverkan på vår hälsa
Bra inverkan på vår hälsa

De innehåller en rad viktiga mineraler och vitaminer. Bland annat innehåller de magnesium, mangan, kalcium, kalium, järn och B-vitamin. Och så mängder av det viktiga C-vitaminet. Bäret är dessutom fullt av antioxidanter och sägs innehålla mer antocyaniner än något annat livsmedel. Antocyanin är en kraftig antioxidant som ger växter en starkt röd, blå eller violett färg. Det skyddar mot hjärt- och kärlsjukdomar, eftersom de förhindrar att fetter oxiderar i blodet. Dessutom verkar antocyaninet inflammationshämmande, kolesterolsänkande och kärlvidgande. Man tror att antocyanin skyddar ögats a-vitamin från fria radikalier och att det därför motverkar åldersrelaterade ögonsjukdomar.

[…]

8. Kan förbättra minnet och skjuta upp demenssjukdomar!
En studie utförd på råttor visade att råttorna bland annat förbättrade sitt korttidsminne med hjälp av blåbär. Även amerikanska studier har visat att åldersrelaterade minnesförändringar kan hejdas om man äter blåbär. Man har också sett att blåbär kan stimulera tankeförmågan. Det är ämnet antocyanin i bäret som stimulerar bildandet av nya hjärnceller. I USA marknadsförs ofta blåbärstillskott med hjälp av benämningen ”hjärnbären”. Läs mer Kurera


Carita: Frys in i augusti

Carita säger på basis av en nästan sekellång erfarenhet av bären att det under normala år lönar sig att vänta till augusti innan man plockar de bär som fryses in för vintern. De år då blåbär mognar ovanligt tidigt lönar det sig ändå enligt Carita att vänta mot slutet av juli.

– Augustibär är bäst. De är som sötast då när de fått mogna länge i solen. Jag förstår inte varför alla ska störta ut och fylla frysen genast då bären mognar i juli, säger Carita. Källa

 

Ögonöppnare! År 2022: Forskningen – det är en inflammation i hjärnan

 

 

Sköldkörtel, problem och 3-4 lösningar

Skolan sysslar med inflammationen i Hippocampus

Det som i Sverige kallas för att man har fått en ”utmattning”. Den har specifika symtom som ibland tangerar andra sjukdomar. De som har problem, eller tror sig ha det, med just sköldkörteln kan lyssna på dessa inslag nedan.

Sköldkörtel – ett mysterium?

Miljontals människor handskas med mystisk viktökning, håravfall, trötthet, hjärndimma, värmevallningar , torr hud, rastlösa ben, sömnlöshet, försämrat minne, depression, klimakteriesymtom, ångest, yrsel, och mer. Låter bekant? Om så är fallet, kan du ha en sköldkörtelåkomma . Lyssna på denna nya medicinska radioprogram för att få veta sanningen om sköldkörtelrubbningar och hur man slutligen kan läka.

Mysteries of the Thyroid

Millions of people deal with mysterious weight gain, hair loss, fatigue, brain fog, hot flashes, dry skin, restless legs, insomnia, impaired memory, depression, menopause symptoms, anxiety, dizziness, and more. Sound familiar? If so, you may have a thyroid condition. Listen to this recent Medical Medium Radio Show to learn the truth about thyroid disorders and how to finally heal.

Läs mer

10 näringsämnen som behövs för bildandet av sköldkörtelhormon
Lider man brist på någon av nedanstående näringsämnen påverkas processen och bildandet av sköldkörtelhormon. Ät aldrig vitaminer du inte utrett behöver! En av de vanligaste förgiftningarna idag härstammar ifrån kosttillskott.

  • Protein (TSH)
  • Magnesium (TSH)
  • Vitamin B12 (TSH)
  • Zink (TSH)
  • Jod (T4)
  • Vitamin B2 (T4)
  • Vitamin C (T4)
  • Vitamin D (krävs för att T3 ska kunna fästa i cellen)
  • Vitamin A (krävs för att T3 ska kunna fästa i cellen)
  • Selen (konvertering T4 till T3)
  • Läs mer

Sköldkörtel problem anses ofta obotliga i väst men inte i Asien

https://livefterutbrand.se/2022/07/06/forskningen-ar-ratt-entydig-att-det-ar-en-inflammation-hjarnan/

Utmattad och sjuk? Varför är förebilderna så enormt viktiga?

Utdrag ur boken ”Äntligen fri från utmattning!

Carola, fortfarande frisk?

April 2022:

”Jag må

carola320

r nu toppen, jobbar heltid, äter bra mat, har energi för fritiden också. Så enormt tacksam till dig och Utmattningsskolan.se för att jag fick mitt liv tillbaka.

Är noga med att hålla bort snabba kolhydrater för det var nog sista roten till utmattningen. Direkt som jag har ätit potatis, ris eller glutenfri pasta eller glutenfritt bröd, som är snabba kolhydrater (har inte alls ätit vitt socker sedan jag gick i UMS), då blir jag så trött och hjärndimman knackar på.

Jag använder nu lågkolhydrat glutenfri kost gjord av rena råvaror utan tillsatsämnen, jag hålls fräsch och har mycket energi. Fyllde 55 år nyligen och känner mig som 30 både i kropp och själ.”

Ett av symtomen är livsmedelsöverkänslighet, och den ene kan vara känslig för vitt bröd och den andre för mjölk.

Jag frågade Carola om hennes sjukdomsrötter:

”Först när jag hade gjort UMS parasitkur såg och kände jag en stor förbättring, redan efter ett par veckor, och kände mig återställd efter kuren.

Men sen märker man att det kan bli ännu bättre. Jag hade, innan parasitkuren, bantat bort plast och aluminium helt och hållet ur hushållet (främst plastburkar för matförvaring och teflonstek-pannorna, använde ingen deodorant), och även ätit glutenfritt en längre tid (har inte celiaki men fick ont i magen av gluten).

Socker har inte passat mig, redan före jag började i UMS, men åt ändå socker då det gav lite tröst i tillvaron. Hade också en hel del toxiska relationer (speciellt en väninna) som jag städat bort och genom att jag fick mera fysisk kraft fick jag också psykisk kraft att orka ta fajterna med de personer som tog min energi, samt stressen av att inte kunna säga nej trots att jag ville säga nej.

Nu har jag inga problem med sådant mera.

Så till mina rötter: Jag börjar med de mest avgörande: parasiter, gluten, socker, toxiska relationer E-ämnen, snabba kolhydrater (för mycket frukt ger också hjärndimma), aluminium, stora mängder mjölkprodukter passar inte mig heller, använder syrliga om jag behöver, men bäst mår jag helt utan mjölkprodukter.

Jag hade en läckande tarm och jag har byggt upp den med UMS benbuljong så jag hade säkert näringsbrist på grund av den. Jag var mer eller mindre utmattad två år före UMS, men sjukskriven ca sex månader med läkarens ord klingande i mina öron: ”Då det nu är tredje långa sjukskrivningen på grund av utmattning kommer du aldrig mera att bli helt återställd, vi måste fundera på deltids sjukpension”.

Jag klassades nog som för alltid ”förstörd” av utmattningen. Ännu i denna dag höjer min läkare på ögonbrynen och ”skyller på bra medicinering” mot sköldkörtelunderfunktion och min Addisons sjukdom (binjurebarkssvikt) där binjurarna är helt bortskrumpnade sedan 20 år tillbaka och har åtminstone ännu inte visat tecken på återupplivning.

Och med bra kost har jag ju kunnat minska på båda medicinerna med 25%, så kanske framöver ännu mera.

Läkningen fortsätter trots jag nu är helt frisk från utmattning. Före UMS hade jag två olika sjukskrivningar på över sex månader (allt detta under 6–7 år). Nu har jag jobbat heltid inom vården sedan fyra år tillbaka på en både fysiskt och psykiskt tung avdelning och klarar av det bra. Och eftersom jag mår så bra kände jag nu det är dags att våga mig på nya utmaningar, så jag ska börja jobba på en avdelning med palliativ vård. Jag jobbade med det då jag blev utmattad, men längtan tillbaka har vaknat med åren då jag mått bra.

Har nu jobbat 3,5 år på en barn- och ungdomsavdelning med psykiskt ostabila tonåringar, anorektiker, multisjuka mindre barn samt med nyfödda. Tyvärr har Covid gjort att en del tonåringar mår dåligt, det har senaste året mest blivit psykvård, och den ger inte mig samma glädje i jobbet som jag önskar.

Jag vågar drömma igen och säga vad jag önskar. DET är nog det som säger mig att jag nu är frisk och att jag orkar göra något annat på fritiden än att vila för att orka jobba nästa dag.”

 

hqdefault 35

Husapotek 16; Kakao smör – din nya solkräm

kakao nyttigtSmöret är det nyttiga fettet från bönan. Det framställs genom finmalning och pressning av råa kakaobönor som rostats lite först. Jag rostar dem på taket i Indien. Även om choklad förknippas med att vara brun så har kakaosmöret en vit färg, och kan nästan likna vanligt smör i färgen.

Kakaosmör är ett utav de mest stabila fetterna som man känner till p.g.a. de antioxidanter som finns naturligt i smöret. Forskning på kvinnors hud visar att det ökar fuktigheten i huden, det gör den lenare och skyddar mot UV-strålning. Det här är din nya solkräm.

Kakaosmöret jobbar från insidan och ut, men även direkt på huden. Flavonoiderna som finns i kakao ökar blodflöde och kärlfunktionen, något som är positivt för huden. Kakaosmöret innehåller E-vitamin som är verksamt mot hudsprickor, torr hud, eksem, ärrvävnad och irritation. Smöret går fort in i huden och kladdar inte.

Säljs bland annat via Amazon

• Får oss att bli både pigga och glada

• Hjälper vid depression

• Vid hudvård mjukgör och skyddar den, och har en fuktbevarande effekt

Doften är himmelsk och smöret är grunden till dina egna chokladpraliner, tryfflar, hudoljor och massagekakor. Det är lättast att mäta upp kakaosmöret genom att ta en vass kniv och skrapa loss flagor, eller hacka i små bitar och mäta upp det. Kakaosmöret smälter lätt i vattenbad när det delas upp i mindre bitar.

Kakaosmöret består av väldigt stabila fetter med naturliga antioxidanter vilket gör att den har en väldigt lång hållbarhet!

Kakao produktion

Kakaosmör är naturligt rikt på E-vitamin och antioxidanta polyfenoler som ökar hudens spänst och smidighet. Det är därför en bra ingrediens till antiage-vård och för att förebygga bristningar. Kakaosmör mjukar upp huden och hjälper torr och sprucken hud.

Kakosmöret ger hudvårdsprodukter en len och krämig känsla som gör smöret till en bra ingrediens i bodybutters, läppcerat, lotion- och massagebars. Smöret smälter vid kroppstemperatur, vilket gör det till en bra ingrediens till lotion- och massagebars.

Kakaosmör ger även fasthet med låg smältpunkt till schampokakor, balsamkakor och lotionbars.

Vårt kakaosmör har en praktisk form av små pellets som gör det lätt att dosera. Kommer i en brun komposterbar pappburk. Det har en svag och fin chokladdoft. Certifierat ekologiskt från hållbara odlingar. Källa

UMS kakaorecept avseende läckerheter

maxresdefault 55

Husapotek 6; Matchapulver synas!

samurai_dose_mit_pulver-teeMatchapulver är dyrt…

Video 2 förklarar det delvis därför att tillverkningsprocessen är omständlig men innan du köper det är det smart att se video 2.

Reklamen säger:

Över 1000 års historia berättar att denna råvara och ingrediens är något väldigt omtyckt, omtalat och hälsosamt.

Utförlig och genomgående forskning är gjord på hur pulvret påverkar hälsan.

  • Mycket antioxidanter, en kopp matcha är som att dricka 10 koppar grönt te
  • Höjer matsmältningsförmågan och hjälper fettförbränningen
  • Avgiftar och renar
  • Stillar sinnet och är avslappnande för kroppen
  • Lugnar humöret, hjälper koncentrationen
  • Förbättrar syretransporten i blodet
  • Normaliserar testosteronhalten i blodet eftersom matcha innehåller koffein ska det konsumeras med viss försiktighet, speciellt om du är gravid. 1-2 tsk om dagen är en vanlig rekommendation vilket även gravida kan hantera. Läs mer – specialhemsida om detta te.

Vad är detta pulver?

På kort tid har matcha pulver blivit en riktigt populär hälsoprodukt och tagit marknaden med storm. Men matcha är absolut ingen nyhet. Den är nämligen en traditionell meditationsdryck och har sitt ursprung långt tillbaka i den Japanska te historien. Däremot så har Matcha Pulver ökat i popularitet mycket på senare tid i takt med att meditationens popularitet ökat. Detta superpulver har förutom meditationen även spritt sig utanför meditationen och blivit mer populärt på grund av sitt nyttiga innehåll och många användningsområden.

Vad är då detta superpulver gjort av? Jo, det ska vi nu tala om. Matcha är noggrant utvalt grönt te som växer i skugga innan de skonsamt skördats. Te-bladen skördas när de innehåller som mest näringsämnen och nyttigheter. Normalt när du dricker traditionellt grönt te, blir nyttigheterna och näringsämnena från de gröna bladen urlakade i det heta vattnet och därefter kasseras bladen. När du däremot dricker matcha te, dricker du istället själva bladet, som torkats skonsamt och malts ner till ett fint pulver. Detta pulver blandas sedan med hett vatten och blir matcha te.

  • Varför är Matcha så nyttigt?

Traditionell Matcha förbereds på ett speciellt sätt. Det är nämligen så att innan skörd låter man te plantorna växa i skugga i 25 dagar i två steg. Genom att täcka dem med speciella mattor reduceras solljuset gradvis tills endast 10% av ljuset når ner till tebladen. Detta resulterar då i ett ökande bildande av klorofyll i bladen och detta ger bladen dess extra gröna blad. Växten plockar sedan upp alla goda näringsämnen ur marken och det gröna teet får på så vis sin intensiva och aromatisk smak.

De finaste bladen handplockas för att sedan ångas skonsamt för att stoppa fermenterings processen. Bladen torkas kallt och mörkt för att ge ytterligare djup i smaken. När bladen sedan är torra och mogna, mals de traditionellt till ett fint pulver med stenkvarn. Pulvret lagras mörkt i syrefattig miljö för att bibehålla dess underbara gröna färg och höga näringsinnehåll proppfullt med antioxidanter. Det är alltså detta superpulver som kallas matcha pulver. Det är även så att synsättet på matcha pulvrets användning har moderniserats och fått nya ben att stå på. Matcha pulver har idag många användningsområden och kan avnjutas som ett utsökt te eller som en spännande ingrediens i din matlagning, smoothie eller som ett hälsosamt kosttillskott.

[…]

Matcha pulver vid detox

Detox är ett begrepp som tagit stor mark senaste tiden. Vad innebär då detox? Det innebär rening eller rensning och detox te är alltså ett te innehållande ingredienser med renande egenskaper. Detoxkur är en tidsbestämt kur med många gånger flera sammankopplade produkter med renande egenskaper. Matcha pulver är en produkt som passar perfekt som ingrediens eller tillbehör vid alla typer av detox. Detta då den kan användas som renande matcha te men även blandas i en smoothie eller juicedryck som en renande dryck.

Pulvret har en härlig grön färg tack vare sitt höga innehåll av klorofyll. Klorofyll är kraftfullt renande och hjälper kroppen rensa ut slaggprodukter så som tungmetaller och kemikalier ut ur kroppen. Matcha innehåller väldigt mycket klorofyll som ett resultat av sättet det odlas och framställs. Det kan därför vara en mycket kraftfull och effektiv produkt och passar perfekt vid en så kallad reningskur. Många användningsområden förenklar matcha som produkt. Läs mer

En bra utredning:

https://youtu.be/IHc7gEQFZyA

Prio 1: Om man inte vet varför man är sjuk, kan man inte bli frisk

Husapotek 7; Viktiga vitlöken

Vitlök är en av världens äldsta läkemedel och är en oerhört potent krydda som kan avvärja en mängd olika sjukdomar. Det har förvånansvärt höga halter av vitaminer och mineralämnen inklusive vitamin C och B-6 och mineraler som selen, kalcium, koppar och järn. Vitlök innehåller också mycket stark antibiotisk, anti-svamp, anti-cancer, och anti-virala egenskaper.

En rå krossad vitlöksklyfta innehåller antibiotika motsvarande 100.000 enheter av penicillin och har visat sig vara mer effektivt än både penicillin och tetracyklin i att undertrycka vissa typer av sjukdomsbärande bakterier / virus. Vitlök innehåller en förening som kallas allicin som har visat sig bidra avsevärt lägre kolesterol och blodtryck genom att hämma HMG-CoA reduktas enzymet i levercellerna och blockerar blodplättproppbildning i blodkärlen.

Vitlök är också mycket bra för magtarmkanalen och har en stark förmåga att eliminera giftiga ämnen från det lymfatiska systemet. Vitlökens anti-inflammatoriska egenskaper gör det viktigt för autoimmuna sjukdomar, såsom reumatoid artrit, KOL, lupus, fibromyalgi, lymfsjukdomar, bältros, och kroniskt trötthetssyndrom.

Det är också särskilt fördelaktigt för öroninfektioner, candida, bronkit, luftvägsinfektioner, matförgiftning, herpes, kranskärlssjukdom, stroke, förkylningar, influensa, urinvägsinfektioner och svagt immunförsvar.

vitlökVitlök kan hjälpa till att eliminera bly och andra tungmetaller ur kroppen. Det är också ett bra botemedel för att avlägsna parasiter och maskar från tarmen.

Vitlök kan färskpressas med grönsaker för en kraftfull öka-immunförsvaret-dryck. När man känner sig krasslig anses att man ska äta 1-4 kryddnejlikor och rå vitlök om dagen genom att lägga till det i sin mat som guacamole, soppor, hummus, eller krossa vitlök på en toast med lite olivolja.

Om smak av vitlök inte tilltalar dig, kan luktfria vitlökskapslar vara ett bra alternativ och ett sätt att ändå få hälsoeffekterna av denna naturliga undrar. Vitlök som kosttillskott kan hittas på nätet eller i din lokala hälsokostaffär.

Vitlöken är en av flera vapen vi använder i UMS parasitkur.


Utdrag ur boken: ” PARASIFRI – UTMATTNINGSSKOLANS SERIE OM

FÖRGIFTNINGSRÖTTER”

 

SYMTOMLISTAN

Sömnsvårigheter!

Som vi alla vet kan sömnsvårigheter ha att göra med många olika fysiska och emotionella åkommor, men det är värt att tänka på att de även kan orsakas av parasiter.

Utmattning, kronisk trötthet

Hudproblem, klåda, eksem, allergi, acne

IBS, matsmältningsproblem

Inflammationer och feber

En obalanserad kroppsvikt

Mental obalans, nervositet, hyperaktivitet
Ångest, tandgnisslande, nattsvettningar

Ständig klåda vid anus, blod i avföringen, sura uppstötningar

Dålig andedräkt och dålig smak i munnen

Aptitlöshet

Svullen mage, förstoppning, diarré

Gaser och uppblåsthet

Smärtsam menstruation

Migrän, huvudvärk, hjärndimma

Begär, särskilt efter socker

Led- och muskelvärk

Anemi

Rinnande näsa

Blåsor på läpparna och i munnen

SJUKA VALSAS RUNT

Om du läser igenom symtomlistan en gång till och antecknar inom vilken avdelning på ett sjukhus som symtomet handhas lär du finna att en del av dem ska till medicin, en del till psyket, en del till infektion osv.
Det blir en moment 22-situation när man tillhör många avdelningar samtidigt som ingen ens erkänner parasiters existens. Men nu lär man göra det, inom kort, eftersom USA numera gör det. Vi har länge lekt Följa John med just USA. Man ser allt oftare artiklar i tidningarna med ordet ”parasit”.[1]

I USA slog parasiternas existens ner som en bomb!

– Parasiter finns!!! Miljoner är infekterade!!!

[1] https://www.op.se/artikel/jamtland/ostersund/67-fragor-om-parasiten

[…]

HUR MÅNGA HAR PARASITER?

Många tror inte att parasiter är speciellt vanliga i kroppen och att de bara finns i de fattigaste länderna i världen, men enligt världshälsoorganisationen WHO lever dessa organismer i 3 000 miljoner, dvs. i tre miljarder, personer i världen.

Den som kommer till ett svenskt sjukhus och anger ”ångest” som ett symtom lär skickas till psyket, och den som har järnbrist får järnmedicin, men det är bara symtom. Du blir inte frisk innan parasiterna är döda och ute och det första du måste lära dig själv är symtomlistan.[1]  Läs igenom artikelns symtombeskrivning, och häpna över likheten mellan dessa symtom på parasiter och ”utmattning”, för att inte tala om hur man brukar beskriva ”psykisk ohälsa”.

Men det är inte bara i handeln du kan råka ut för utnyttjare. Jag lyssnade på en KBT-terapeut, som hade samlat på sig miljoner på banken, som sa mig att hon visste att deras metoder inte biter på ”utmattning”. Ändå fortsatte hon, och fakturerade Landstinget. Men, det är sant som hon sa, man kan inte prata omkull parasiter och inte heller mögeltoxiner eller metaller.

De flesta får i sig parasiter genom kontaminerat vatten eller kontaminerade livsmedel, men det finns även andra överföringssätt. När de har kommit in i kroppen fäster de sig i tarmarna och orsakar en rad symtom som försämrar hälsan.

En del av dem kan livnära sig på röda blodkroppar, vilket orsakar anemi. De kan även livnära sig på den näring vi får i oss, vilket leder till näringsbrist och ångest. Det kan också leda till att kroppen inte orkar göra sig av med ackumulerade gifter.

[1] https://stegforhalsa.se/9-symptom-som-visar-pa-att-du-har-parasiter-i-kroppen/

Husapotek 2; Högintressanta Camu camu

maxresdefault 67

Prio 1 – Tänk funktion!

Tänk funktionVi behöver max 5 ml per dag vilket innebär att en flaska för 44:- räcker i princip i två månader. Öppnad förpackning är hållbar 7–10 dagar i kylskåp men man kan frysa den i små knäckformar om man så önskar. Ställ upp formar på en bricka, kör in hela brickan i frysen och dagen efter kan du samla ihop dem och lägga i din blåbärslåda.

Tänk funktion!

Om man dricker sig mätt på blåbärsjuicen lär det bli dyrt… Blåbär är mycket, mycket viktigt för oss – rena hjärnmaten.

Holistic Blåbärsjuice 270 ml

Blåbär innehåller många bra ämnen som bland annat verkar mot inflammatoriska sjukdomar. Eftersom reumatism och värk i kroppen beror på en inflammatorisk process anses blåbären kunna minska värken. Så varför inte ta en klunk blåbärsjuice?

  • Rik på antioxidanter
  • Skyddar cellerna från att åldras i förtid
  • Fullproppad med vitaminer och mineraler (C-vitamin och B-vitamin)
  • Med mineraler (Kalcium, magnesium, kalium och fosfor)

Blåbär är även bra för magen eftersom de balanserar tarmfloran. Torkade blåbär hämmar diarré, medan färska motverkar förstoppning.

Ta en klunk svensk sommarskog, det har du förtjänat. Avnjutes bäst med en gnutta solsken och ett leende.

Ingredienser:

100 % blåbär

Med functional foods menas livsmedel med en dokumenterad positiv effekt på hälsan. Möt forskaren Elin Östman, som arbetar för att det ska finnas fler livsmedel som bidrar till hälsa.

Functional foods myntades som begrepp i Japan 1984 och spreds brett i Asien innan det kom till västvärlden. I Sverige fångades begreppet upp i slutet av 90-talet samtidigt som livsmedelsbranschen arbetade fram riktlinjer för hur hälsopåståenden fick användas i marknadsföring. Vid den här tiden var Elin Östman en av flera doktorander som forskade i functional food-relaterade projekt, varav ett av dem fokuserade på sambandet mellan produktegenskaper hos bröd och dess effekt på blodsocker.

– Ett tag pratade alla om ”GI-metoden” och syftade oftast på en kolhydratfattig kost. Men vi som forskat om GI anser att man visst ska äta kolhydrater, men framför allt välja dem med lågt GI som gör att blodsockret stiger långsamt och insulinpåslaget blir lägre, säger Elin Östman.

Hon menar att det istället borde vara fokus på kolhydraternas näringsmässiga kvalitet.

– Fullkornsprodukter från spannmål, som innehåller mycket kolhydrater, är viktiga i vår kost eftersom de levererar kostfibrer och bioaktiva ämnen som är bra både för människor och för tarmbakterier. När man väljer fullkornsprodukter som har lite struktur, typ rågkross, bulgur eller korngryn så är de också snälla mot blodsockret, säger Elin Östman.

Eftersom blodsockerbalans är centralt för att undvika metabolt syndrom är det ett viktigt område inom functional foods. De flesta känner till att man håller sig piggare om blodsockret inte svänger kraftigt upp och ner. Men vad färre kanske tänker på är att kroppen även påverkas på lång sikt.

– En jämn blodsockernivå förebygger flera sjukdomsscenarier som är kopplade till den låggradiga och alltjämt pågående inflammation som högt blodsocker medför. Alltför kraftiga svängningar sliter på kroppen och på lång sikt ökar risken för diabetes och hjärt-kärlproblem, säger Elin Östman.

Vad tror du om framtiden för functional foods, kommer alla livsmedel vara funktionella i matbutiken om 50 år?

Läs mer  Lantmännen Läs hela i Cerealier

De 10 delarna av vår sjukdom; utmattningssyndrom


Maten ökar samarbetsförmågan och självförtroendet

Kan gemensam matlagning främja hälsa och välbefinnande hos personer med kognitiv funktionsnedsättning? Och kan mat och måltider samtidigt även förbättra samarbets- och kommunikationsförmågan? Det ser så ut, menar forskare bakom ett pågående forskningsprojekt.
Maria Nyberg är biträdande professor i sociologi inom ämnet mat- och måltidsvetenskap och forskar bland annat om matens sociala dimensioner. En måltid som är väldigt social är den offentliga. När Måltid Sverige i oktober arrangerade ett forskningsforum för offentliga måltider var Maria där och presenterade sitt pågående forskningsprojekt: Hälsofrämjande måltider inom LSS – Mat med flera mål. Projektet driver hon tillsammans med kollegan Eva-Lena Einberg, universitetslektor i hälsa och vårdvetenskap. Måltid Sverige är ett nätverk för att öka kompetensen bland dem som arbetar med och inom offentliga måltider i skola, vård och omsorg.
– Vi har inte analyserat klart denna första del ännu men några erfarenheter hittills är att deltagarna, det vill säga brukarna, uttrycker att de lär sig en massa nya saker genom att laga mat tillsammans. De vågar också laga mer mat hemma än vad de gjorde tidigare, berättar Maria. Läs mer

 

 

SparaSpara

maxresdefault 130

1 kopparförgiftad, och en absurd hisroria

kopparförgiftadIdag har vi ännu en ung svenska, i sina bästa år, som via HMA och labbet i USA fått klarhet i att hon är kopparförgiftad, och hon tror att det är rör i ett gammalt hus som är boven, och de byttes för några år sen.

Det betyder inte att den som är kopparförgiftad hunnit få i sig i ett gigantiskt överskott försvinner men det tillkommer inte mer.

Det första man måste göra är att stoppa källan

Jag vet inte om det är nån masspsykos inom vården men man sätter snabbt psykstämpel på våra förgiftade och eftersom psykologer, psykofarmaka och terapier inte botar förgiftningar blir de aldrig friska. Jag förstår inte riktigt den svenska attityden men har upplevt den själv, och det var enormt obehagligt.

10700296_10153258673887971_806832505954340496_o
Tre veckors väntan helt i onödan

Jag kom med ett labbsvar i handen till Karro, och provet var taget nio en morgon på en klinik på norra Cypern, och samma dag sa doktorn där vid tvåtiden på eftermiddagen att jag hade Leishmania.

Den kallas ”de fattigas sjukdom” därför att den främst kan tränga in i de som har uselt immunförsvar, och det visste jag att jag hade för jag hade ett lågt D-vitaminvärde.

Mitt försäkringsbolag krävde att jag skulle flyga till  Sverige
När jag kom till akuten sa de att; ”Det är tur att du har det där labbsvaret med dig för vi hade aldrig tänkt på Leishmania! Du hade skickats hem med antibiotika!” (Som inte biter.)

Mina sår vara då ungefär en millimeter stora, och nya prov skulle tas, för Sverige litade uppenbarligen inte på norra Cyperns trots att Leishmania där är som borrelia hos oss.

Parasiten äter bokstavligt talat upp en på ett år ungefär, och sjukdomen är 100% dödlig om man inte får stopp på den. 10% dör av den starka medicin man måste ta till – rena rama round up – och 25% får diabetes som ett brev på posten efteråt.

Jag fick ta prover två dagar i rad, och det tog tre veckor för labbet i Sverige att meddela att jag hade Leishmania… och då var såren som femkronor i diameter, och det är inte kul att ha parasiter som käkar på en så man ser det en sekund längre än vad man behöver.

Vår självbild är sån; enda landet i världen som är modernt

Alla andra bor på stampade jordgolv, och rider på åsnor, och det ”finns inget” utanför Sverige, och eftersom vi är modernast behöver vi aldrig lära oss nåt nytt. Så, vi tutar på med samma saker som vi alltid har gjort, och bara min svenska tandläkare säger att Sverige ligger 60 år efter resten av världen, bara inom hans gebit.

För medlemmarna betyder det att blodprover, urin och som minst hår sänds till USA, nån har siktat in sig på Tyskland, och vi får bekosta det själva, och de som inte har råd får söka stipendier.

Sen gäller det att få Sverige att svälja utländska provsvar…

I mitt fall gjorde man inte det vilket måste ha blivit dels dyrt för Landstinget, och för att inte tala om mina nerver. Nu är jag cool av mig så jag klättrade aldrig på väggarna men jag blev rätt sur och numera vägrar jag ha svenska reseförsäkringar för då flygs jag upp om det är nåt. Denna min grinighet från den cirkusen är skolans motor.

1aLeishmania kan man ha i upp till tio år innan man fattar det dvs. innan de börjar äta sig ut genom huden, och då har de knaprat på en länge inuti. Upptäckten börjar med att man får en bula, och den ser ut som ett myggbett som blivit lite inflammerat. Fel! Kräken är på väg ut!

Klart man blir slut, trött och yr i mössan av det…  
Min upptäcktes 2014, men jag bör ha fått den redan 2011-2012, och det var 2012 jag blev riktigt sjuk. Man hade upptäckt den om man hade tagit parasitprover men parasiter ”finns inte” heller i Sverige.

Nu hade jag en privat företagsläkare, som inte kom på den briljanta idén att skicka mig till psyket, men det är vad som sker med många idag, och där får de psykofarmaka som inte biter det minsta på varken kopparförgiftningar eller parasitangrepp som ger jordens infektion i precis hela systemet.

dr-sanjay-s-negi-leishmaniasis-18-638
Kräken käkar upp organen också…

Depressioner och psykiska problem finns i verkligheten men det är ganska få som är drabbade, och backar jag bandet tillbaka till den tid då jag var runt 20 år, och jobbade som nattvak på Långbro mentalsjukhus, kan i vart fall jag se att ”psykiskt sjuk” på den tiden var människor som verkligen inte visste vad de hette eller befann sig, och som hade tomtar på loftet.

Nu stämplar man aparta infektioner och uran-koppar-tenn-arsenik-mangan-kvicksilverförgiftningar med mera som ”psykiska problem” men det är rätt sunt att bli snurrig i huvudet om hela systemet är smällfullt med koppar, eller Leismania.

Finns bara en sak att säga;
-Skärpning Sverige! Du gör bort dig!

Fakta för den som är kopparförgiftad

Ögonöppnare! År 2022: Forskningen – det är en inflammation i hjärnan

Kopparförgiftad? Plugga din förgiftning först!

 

Vad gör man åt högt kortisol?

kortisol
Klicka

I Kurs 2 lär skolan ut en metod för att sänka kortisol, och en för att höja kortisol, då vissa har för mycket och andra för lite.

Det är bara akuta och tillfälliga lindringar då trasslet med binjuren är ett symtom.

Binjuren är en nyttig idiot som gör som den blir tillsagd, och den får fel information ifrån hjärnan på grund av omfattande inflammationen i den.

Om vi kikar på bilden till höger ser vi att jag har ringat in miljögifter och skolan är fokuserad på att alla ska hitta dem och eliminera dem ur sitt liv.

Det är boten.

johannaVi ser också att det står ”brain inflammation” – dvs. hjärninflammation – och den gör så att vi har trassliga binjurar, saknar närminne till stor del, och är allmänt snurriga. Kurs 1, som är gratis, omhändertar detta problem, och det är prio 1 att få bort hjärndimman så man kan tänka.

14708073_10153850040402301_5980858904194431214_oKurs 1 är gratis för att folk ska slippa hantera betalningar, och lektionerna är inspelade på band för många är så sjuka att de inte klarar skriven text heller.

Rätt väg att gå är således att slå ner hjärndimman (kurs 1) och få ordning på sömnen (kurs 2) och när vi jobbar med den omhändertar vi tillfälligt binjuretrasslet, för det är störande, och sen när vi kan tänka och inte somnar snudd stående mellan 14.00-16.00, lägger vi en växel och börjar kurs 3-7 som handlar om att identifiera gifterna, och avgifta.

En del får fram sin giftbild genom kostsamma labbprover men skolan innehåller tester som är helt gratis, som man kommer långt med, för den som inte har råd, samman med symtomlistor ”hur man blir” av t.ex. kopparförgiftning.

Bilden till höger är ett labbsvar som en kvinna fått som är kraftigt förgiftad och om vi tänker oss tanken att hon använde skolans metoder, för att manipulera kortisol på livstid, eller åt tillskott som manipulerar den, kommer hon att vara sjuk framöver i all oändlighet.

Man måste ha fokus på miljögifterna, och betrakta allt annat som symtom. Vi har en medlem som går hos en läkare som uppenbarligen kan vår sjukdom men de är få därför att sjukdomen ingår inte i läkarutbildningen:

Adrenal-Cocktail

”Min funktionsläkare Peter Martin säger precis som Lena, att ”trötta” binjurar snarare är ett symtom på att något annat är i obalans eller ”stört” i kroppen.

Det troliga är att binjurarna inte alls är trötta utan fungerar precis som de ska, men dom får just nu inte dom rätta signalerna från hjärnan. Stress må vara en utlösande faktor men kanske inte den kroppsliga orsaken.

Jag har via Peter Martin gjort ett antal provtagningar som visat att jag har läckande tarm, 46 födoämnesintoleranser, Candida och SIBO, vilket är mer troligt att förklara som orsak. Enligt honom så kommer många fysiska åkommor från tarmen.

Men efter att till 100% sen i mitten på maj anpassat kosten efter alla dessa diagnoser plus stöttat med diverse för mig helt nödvändiga tillskott så har jag ändå tok-kraschat 2 ggr sen dess(alltså legat utslagen i flera veckor). Min läkare menar då att troligtvis föreligger det fler problem i kroppen och han har sett att när tillstånden blir kroniska och kommer i skov så kan det ofta bero på någon slags metallförgiftning.

De proverna visade inga skyhöga värden men tillräckligt höga för att problem kan uppstå. Så nu är amalgamsanering igångsatt kombinerat med strikt detoxkur. (Betyder tillskott av bland annat lipposomalt C-vitamin och Glutation). Parallellt med detta så fortsätter jag ju att äta min strikta och anpassade kost och tillsätta alla nödvändiga extra vitaminer och mineraler som jag ju vet efter provtagningar att jag behöver.

Äter också Ashwaganda för att stötta binjurarna. Enligt Peter Martin är det viktigt att stötta alla dessa kroppsliga dysfunktioner samtidigt. Guldmjölk, ingefära och alla andra ”Holve-tips” är ju perfekta metoder att följa även det parallellt och tillsammans med övriga åtgärder. Men också viktigt att köpa rätt preparat därute om man ska äta tillskott. (Men C-vit, Magnesium, Zink, Omega 3, D-vitamin och flertalet B-vitaminer är nog bra för många av oss att stötta med samt ev Selen för avgiftning och järn om man som jag har lågt Ferritin.)

Min erfarenhet är att Thorne och Holistics erbjuder riktigt high quality.
I mitt fall är tillskott helt nödvändigt men kommer att sluta med en hel del av dom sen när jag anser mig vara frisk.
Nästa avsnitt för mig om nu inte amalgamsanering och övrig avgiftning gör sitt är att göra en större provtagning som letar efter infektioner, som enligt Peter Martin också kan vara en orsak till problemen. Så helt i linje med vad Lena försöker pränta in i oss!”

viktoria

rapport

Komplicerad förgiftningskälla; parasit

Jag har fått en kvinnas tillstånd att publicera hennes text, och jag har tagit bort sånt som kan identifiera henne. Hennes förgiftningsrot torde vara utredd.

Hon har en bakterie i hjärnan, Pseudonomas aeruginosa, och Kingella Kingae, och jag vet hur man mår då kroppen är proppad med parasiter. Jag hade själv Leishmania.

fuskNu hade läkare gått ut, och sagt att vården står inför en förtroendekris, och om jag minns rätt fick min egen företagsläkare skriva om intyget åtta gånger… Han nämnde nåt om att administrationen och byråkratin var på väg att ta livet av honom.

Hur som, jag litar på de läkare som nu har larmat, och så tänker vi oss att kvinnan som skriver nedan uppsöker vården.

Det tas lite generella blodprover, som är så mediokra att folk vänder sig till Tyskland, och man lär inte hitta varken parasiter i hjärnan eller bakterier.

Då blir det psyket!

En sjuksköterska, som jobbar på medicin, sa mig det:
– Allt vi inte får svar på via prover skottar vi till psyket.

Man behöver inte vara raketforskare för att förstå varför fler och fler blir långvarigt sjuka, och läser vi kvinnans berättelse om sig själv inser vi att det är bara den som gör egna utredningar som kan komma nån vart mer än till psyket där man får tugga antidepressiv medicin som många tydligen blir ännu sjukare av.

Lägg därtill att förgiftade felbehandlas på grund av forskningsfusk

Man tar sig för pannan! Tack Gode Gud att jag själv åkte till Asien!

vardenMen jag ser ljus i tunneln då läkare ryter ifrån, och då undersköterskor säger som det är.

Då är vi på rätt väg!

Inom skolan har vi startat lokalgrupper i Stockholm, Göteborg, Värmland och Dalarna, och det lär bli en i norr och syd med flera nästa vecka, och i dessa grupper får man inte snacka sjukdom eller symtom,  de är till för att träffas, och jag har uppmanat dem att bilda en förening, söka statsbidrag, och utvecklar medlemmarna sina lokalgrupper ska jag hälsa på dem.

eleverDe flesta tvingas att vara sin egen doktor, det är lika bra att organisera pluggandet en aning, för en sak vi håller på med är nog att utbilda morgondagens utmattningsfröknar och magistrar.

Om vården fortsätter att ”skotta alla till psyket” sitter snart hela befolkningen där, och det lär inte ske för det finns ett bästföredatum för de metoder som används nu.

Exempel på parasiter

Hej Lena!

Har nåt väldigt kul att berätta om guldmjölken!

Jag blev dödssjuk -96, hela kroppen rasade samman, ingen känsel, yrsel, ja symtom som man kan fylla flera sidor med. Kom på genom en kompis att det berodde på amalgamet, sanerade under -97. I tråden skrev du att det mycket väl kan vara min förgiftningsrot. Har ju ätit massor med preparat för att dra ur kvicksilvret, Algomin, Duo-selen, C-vitamin mm mm.

När jag fick min första utmattning (genom jobbstress) gjorde jag en  håranalys 2010. Fick då svar på stora mineralbrister, typiska för utmattning, väldigt låga sköldkörtelvärden etc. Jag frågade särskilt om kvicksilver men fick svar att det inte just var nåt kvar, kändes ju ändå bra med den infon. Tyvärr fick jag aldrig skriftligt på analysen utan bara muntligt.

Blev ju jättenyfiken när du skrev att det fortfarande kunde vara min förgiftningsrot. Eftersom håranalys tydligen inte hade visat så mycket (var kanske inte någon bra analys, ganska billig) på mig så har jag i höst, efter ditt förslag om förgiftningsrot varit på en scanning hos homeopat. Den gav mycket förklaring till mitt dåliga mående, svåra värk och totala energibrist. Tilläggas kan ju att jag sedan unga år haft urusel sömn, värkproblem etc etc.

Analysen visade bl a att jag har en parasit i hjärnan, Pseudonomas aeruginosa, bakterie Kingella Kingae, det saknas vidare massa mineraler i kroppen, i hjärnan 50 %! Vidare har jag högt tryck i hjärnan pga allergisk kärlinflammation (har ju nästan alltid konstant huvudvärk). Men det hon sa som var roligt var det att hon såg att jag har gjort något bra för hjärnan, väldigt nyligt, ja väldigt nyligt. Jag sa att jag har druckit riktig guldmjölk i en ca en vecka nu. Berättade om skolan. Det hon sa tycker jag visar att guldmjölken med alla ingredienserna hade gjort nytta fort. Har även mineralbrist i hypofysen mm mm.

Har varit jagad från jobbet från fjärde sjukdagen och de drog mig på avstämningsmöten hela hösten, skulle ha dit mig på arbetsträning efter två veckor! Lyssnade inte på mig, Företagshälsans läkare hemsk, ja det har varit en skräckresa!! Bytt läkare nu… vilket de också vill neka en, att få byta läkare.

Har fortfarande elallergi i nervsystemet + blodbanor (hade jättesvårt med el då -97, -97). Massor med allergier, vissa pollen, mjölsorter, plaster kemikalier (eller förgiftning? ska försöka ta reda på mer om det), polyester mm mm. Misstänker faktiskt att kemikalierna även står för att jag brukar bleka/slinga håret.

Har kvar tungmetaller, silveramalgam + legeringar, tål ej nickel, krom, trycksvärta och tål ej choklad 🙁 ej bra för mitt nervsystem…

Igår kväll gick jag igenom mina papper, var ju på scanningen 5 okt men har inte orkat skriva rent den vilket jag hade tänkt att göra på en gång. När jag går igenom den ser jag att jag även har nickel-krom-berylliumlegering!!!, har helt missat det fast jag sett staplarna på skolgården!

Vill även tillägga att kineosologer är väldigt duktiga på att få fram vad man inte tål. Har gått i flera år hos kineosolog som fått fram både virus, bakterier, allt jag inte tål vad gäller mat, bly, bensin mm mm genom muskeltester.

tereseTycker att det är helt underbart att du har startat denna skolan! Längtar att det ska bli uppenbarat i detta land vad som gör folk sjuka. Hoppas att det blir en bok också, bistår gärna med info om hur man blir bemött i vården när man är förgiftad! Och utmattad! Säkert många i skolan som har hemska historier om det.

Pluggade 2001-2005 då jag insåg att min kropp inte skulle hålla  mycket länge till. Fick jobb 2006 (offentliga sektorn) och det var då jag började utsättas för en extrem stress. Det är verkligen den som har gjort att jag har blivit totalt utmattad men det är ju så att med en så förgiftad kropp har man ingenting att sätta emot! Blir ju extra känslig för stress etc. Hade jag inte haft ett så stressigt jobb har jag nog fortsatt att harva mig fram med diverse symtom men ej blivit utmattad. Det värsta har jag ju ändå fått bort när jag sanerade. Stress ställer ju till extremt mycket i kroppen! På slutet var det som att min hjärna kokade. Jag har blivit väldigt illa behandlad av cheferna sen jag kom tillbaka efter min första utmattning, mina kollegor har egentligen reagerat mer på det än jag själv. Det har inte tagits någon hänsyn till min tidigare utmattning utan när jag sagt att jag inte kan ta fler ärenden (hade dessutom delad tjänst, dubbla uppdrag) så dunkade chefen papprena i bordet och sa att jag fick lov att ta det! Så att säga att jobbet inte har betydelse skulle ge mycket felaktiga signaler till många arbetsgivare.

Men tack för allt du gör Lena! Det är ett fantastiskt projekt du har dragit igång!

Jag har nog skrivit lite rörigt men orkar inte göra om nåt nu 🙂 Har inte orkat komma nån vart i skolan heller, har druckit guldmjölk i drygt 6 veckor nu. Vill komma in på sömnkapitlet helst innan jag ska tillbaka till läkaren i slutet av nov. Berättade lite kort för henne om utmattningsskolan sist.

Ha det gått i solen
Hälsningar från
NN

(Den scanning medlemmen talar om är godkänd av EU och USA bland annat.)

”Min” parasit – parasit film – parasit synonym:

 

hqdefault 40

Excellent! Immun.se levererar Utmattningsskolans 1:a och 2:a startkit

immun.se

Huvudleverantörer är immun.se

När skolan startade den 27 juli 2016 uppstod rätt snart ett problem, eftersom ”alla” tyckte att det var svårt att surfa runt och plocka ihop vad man behöver ha i starten.

Jag hade tidigare handlat av immun.se , och upplevt dem som mycket snabba och korrekta. Därför frågade jag om de kunde plocka ihop ett startkit, och det kunde de.

Leverantören av startkittet är en viktig person, eftersom vi har hjärndimma ofta, fattar inte, kan glömma bort…  Den personen måste vara kärleksfull, och inget surkart.

Jag besökte dem, och läste av dem några timmar och beslöt att immun.se får förtroendet, och det har fungerat som klockan sen 2016.

Skolans medlemmar bestämde sen via en omröstning vad kittet skulle innehålla.

Vi har därför en egen sida hos dem, och eftersom jag gör en turné i Sverige bestämde jag mig för att hälsa på dem. (Jag tog en massa foton med min Ipad vars bredbandsuppkoppling är trasig varför jag inte kan ta ut några bilder.)

UMS:are som går i den riktiga skolan och som är inskrivna i kurs 1 har dessutom 10% rabatt på allt, utom reavaror, hos immun.se

Utmattningsartiklarna hittar du här.

Startkittet är hopplockat av gamla UMS:are sommaren 2016 därför att alla tyckte att det var för svårt för sjuka med hjärndimma att leta varor över halva Internet.

Det tillkom via omröstningar, och med i kitet ska det följa en lapp som hänvisar till UMS:s för support.

UMS-böckerna  ska Immun.se hålla samma priser som förlaget gör men leveranstiden från dem är alltid 6-8 dagar. Immun.se ska nu försöka hålla UMS-böckerna i lager och då får man dem med vändande post.

UMS-böckerna finns som e-böcker i Internetbokhandeln, och ”Utmattad-fri från hjärndimma” samt ”Sömnlös” också som ljudböcker och säljs också av Internetbokhandeln.

 

Ena grundaren har varit svårt sjuk

Det förenar oss eftersom jag som är Utmattningsskolans grundare också var svårt sjuk, och våra före detta sjukdomar blev sen till ett nytt jobb, och erfarenheterna har hjälpt många.

Men det finns en stor skillnad därför att de säljer produkter
Det gör inte jag, och jag har t.ex. inte provision från dem eller någon annan, och det innebär att de aldrig får säga att nåt är bra. De kan inte tala ur skägget hur som om vad som  kan hjälpa dig för då ska den produkten de rekommenderar räknas som medicin, och det får de inte sälja. Deras rådgivning brinner delvis inne, och de får inte uppmana folk att pröva ditt eller dutt. Personligen kan jag känna att de borde starta en helt fristående WordPressblogg.

Jag är i botten författare, och skriver vad jag vill, och det blir givetvis som natt och dag.

Vi sågs över en fika, och jag samt en väninna, som var chaufför, fick smaka på tre bärpulver utblandade i yoghurt. Man hinner inte speciellt mycket mer på kort tid. Men jag hann med det jag skulle nämligen att läsa av dem, och de är lika friska live som jag alltid har uppfattat dem som.

Grundaren Carina berättar:

”Det här hände mig
Jag heter Carina och var 32 år då det hela började med ett födelsemärke på vaden som visade sej vara Malignt Melanom. Födelsemärket opererades bort och sen var allt frid och fröjd i 6 år. Då fick jag en öm knöl på insidan av låret.

Efter provtagning fick jag veta att det var en cancertumör, en metastas i en lymfkörtel som kommit ifrån det gamla födelsemärket. Operation igen. Inte kul alls. Alla lymfkörtlar från knäet till ljumsken togs bort.

Sen dröjde det ca 6 månader innan jag fick ont i ryggen. Jag gick till en kiropraktor åtskilliga gånger, i tron om att det var en sträckning i ryggen. Man vill ju inte tro att allt är cancer. Men det var det. Den gick inte att operera, så det blev strålning och ett slags cellgift som heter Temodal. Jag hade hört att Temodal inte hjälpte så bra, så jag var väldigt skeptisk, men hade inget val.

Jag var verkligen dålig. Tumören hade växt in i ett revben så det nästan var av. Skiktröntgen visade att det var förändringar på levern och i ena lungan också.

Tog hjälp av naturmedicin
Eftersom jag alltid har varit intresserad av naturmedel (kosttillskott) så dök jag in i snårskogen av mer eller mindre verksamma produkter i ett försök att själv göra något åt min situation.

Men det måste jag säga, att utan hjälp av Ann, en väninna, att leta runt på Internet hade jag aldrig hittat alla bra produkter som jag äter nu. Det första vi lärde oss var hur enormt viktigt det är att bygga upp immunförsvaret. Därför koncentrerade vi oss på att hitta produkter som gjorde det.

Först och främst Mivitotal. Även stora mängder C-vitamin, MSM, Kolloidalt Silver, Björkaska och PH-Kalk slank ner. Antioxidanter är mycket viktiga.

De skyddar oss mot fria radikaler. Fria radikaler kan liknas med att släppa loss en galen elefant i ett glashus! Så mycket skada gör de i kroppen. Dessa kosttillskott är bara en del av de vi har ätit.

Nu har det gått 13 år och allt ser bra ut! Läkarna är förvånade över att allt har försvunnit, t.om revbenet har läkt.

Jag behöver inte längre ta Temodal. Tyvärr är läkarna inte intresserade av att veta vad jag har stoppat i mig för att stärka mitt immunförsvar och öka kroppens återhämtningsförmåga.

Vår personliga åsikt – om immunförsvaret och immunbristsjukdomar

Vi har ingen aning om det är kosttillskotten eller bara cellgiftet som har hjälpt, fast vi tycker det känns logiskt, att brist på lika vitaminer, mineraler och antioxidanter gör kroppen mycket svagare när den utsätts för stora påfrestningar.

Vår personliga åsikt är, att om kroppen är i balans har sjukdomar svårare att få grepp om en.

Nu vill vi ge tips till andra som vill försöka göra något åt sin situation. Och glöm aldrig att Du är den enda som känner DIN kropp!

Lyssna inåt så kommer du att hitta din inre styrka!

Ge inte upp. Så länge det finns liv finns det hopp!”

Livsavgörande! Utmattningsskolan räddade mitt liv, med start dag 1